CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Friday, April 3, 2009

Ya Allah Mengujiku Lagi...

Salam...Aku dah mula menghafaz dan...akhirnya Ustaz Zolhisham membicarakan bahawa surah-surah itu salah semuanya...Huhu...Dapat list surah yang baru...Sedikit hampa lor...Haraf aku dpt hafaz surah-surah yang terdapat dalam list yang terbaru itu secepatnya..Sebelum 11 April 2009...Amin..

Semakin banyak ujian yang Allah berikan kepada kita,jika kita hadapinya dengan sabnar dan tabah,Allah sendiri malu untuk melihat suratan amalan kita dan InsyaAllah dimasukkan ke Syurga tanpa dihisab...Harap-harap aku juga akan terpilih...Amin...


KENAPA UJIAN SEBERAT INI? (Al-Baqarah : 286)

لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا

Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya.
Tapi aku x kesah jugak...Sebab ini mungkin persediaan bagi aku..Aku ingat,nak serahkan tanggungjawab ni kat kawan aku coz die hafal surah asas...Sebab aku takut yang aku menghafaz ayat sucinya ini bukan kerana ALLAH,tapi kerana HAL LAIN..Aku akan fikirkan dulu InsyaAllah...

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
Hai orang-orang yang beriman, bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaranmu dan tetaplah bersiap siaga (di perbatasan negerimu) dan bertakwalah kepada Allah, supaya kamu beruntung.

وَاسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخَاشِعِينَ
Jadikanlah sabar dan shalat sebagai penolongmu. Dan sesungguhnya yang demikian itu sungguh berat, kecuali bagi orang-orang yang khusyu'.

0 komen membina: